Dualogic™

Co je to DualogicTM?

DualogicTM je robotizovaná sekvenční mechanická převodovka, díky které můžete zažít potěšení ze sportovní a dynamické jízdy. Ve voze vybaveném převodovkou DualogicTM již není spojkový pedál a spojka je ovládaná zcela automaticky. Samotné provedení spojky i převodovky je podobné vozům s klasickým manuálním řazením a díky tomu si celý systém zachovává příznivé vlastnosti manuálního řazení: hmotnost, robustnost, spolehlivost a nízké nároky na energii. 

Jak DualogicTM funguje?

Převodovka DualogicTM pracuje ve dvou funkčních módech - v poloautomatickém (manuálním) a v automatickém. Při zvolení poloautomatického módu se rychlostní stupně řadí pomocí joysticku pohybem dopředu (nižší rychlostní stupeň) či dozadu (vyšší rychlostní stupeň). Převodovka provede změnu rychlostního stupně zcela automaticky, rychle a přesně. V automatickém módu se DualogicTM chová jako klasická automatická převodovka a řadí rychlostní stupně podle momentální jízdní situace. Přitom lze zvolit mezi dvěma režimy automatického řazení: Normal či Economy. Oba nabízejí velmi komfortní samočinné řazení a v režimu Economy DualogicTM přizpůsobuje řazení tak, aby bylo dosažené minimální spotřeby paliva. V automatickém módu DualogicTM rozeznává sklon silnice, po které se vozidlo pohybuje a softwarový algoritmus podle těchto dat volí vhodný okamžik pro přeřazení rychlostního stupně tak, aby bylo dosaženo optimálního kompromisu mezi požadavky řidiče, jízdními podmínkami, rychlostí a otáčkami motoru.

Proč zvolit DualogicTM?

Řada řidičů má k plně automatickým převodovkám nedůvěru a právě robotizovaná převodovka DualogicTM představuje vhodný kompromis mezi ručním a automatickým řazením. Převodovka dokáže předvídat požadavky řidiče a je schopna přizpůsobit algoritmus řazení momentálními jízdnímu stylu. Například při sportovním stylu jízdy převodovka zachová nižší rychlostní stupeň tak, abyste mohli dynamicky vyjet ze zatáčky.

V automatickém režimu dochází k řazení v nejvýhodnějším okamžiku pro motor, tedy ve chvíli jeho maximálního točivého momentu. Díky tomu je využití síly motoru efektivnější než při ručním řazení a navíc dochází k nižšímu opotřebení motoru i převodovky.