Bezpečnost

Mnozí motoristé se mylně domnívají, že LPG pohon je nebezpečný. Je tomu ale právě naopak. Obecně vzato propan-butan je výbušný při smíšení se vzduchem, ale v případě požáru auta nebo dopravní nehody s deformací nádrže je plyn upouštěn bezpečnostním ventilem a pojistkou mimo prostor vozidla a nádrž s plynem nevybuchuje nýbrž vyhořívá, a to ve vlnách a bezpečně mimo vozidlo. Vybouchnout tedy mohou pouze benzínové nádrže.

Existují různé systémy LPG, které se liší dle použití pro různé druhy motorů. Modely Fiat využívají prověřenou technologii sekvenčního vstřikování LPG od společnosti Tartarini Auto. Tlakové toroidní nádrže jsou umístěny místo rezervního kola, protože podle nezávislých testů institucí zabývajícími se crash testy a možnostmi požáru ve vozidlech, jako je např. ADAC, je umístění tlakové nádrže v prostoru určeném pro rezervní kolo optimální a představuje tak jedno z nejbezpečnějších řešení.

Kapalný propan-butan se tankuje na čerpací stanici pomocí přípojky dálkového plnění vysokotlakým potrubím do tlakové nádrže. Tlaková nádrž je uzavřena víceúčelovým ventilem, který uzavírá nádrž při vypnutém zapalování. Dále plní svoji funkci při odebírání pohonné hmoty z nádrže, ukazuje stav paliva v nádrži, zajišťuje plnění nádrže do max. 80 % obsahu a zastavení toku paliva při úniku nad 6 litrů za minutu (při poruše potrubí) a vypouští plyn při přetlaku nad 27 bar.